Hela vintern drömde jag om den där bryggan

5 Aug

Första jobbdagen efter semester och jag tyckte det kändes märkligt att hitta dator, telefon och passerkort och vad har man på sig och vad gör man och vad är lösenordet till mobilen? Kändes betydligt mer naturligt att packa baddräkt och handduk, så det fick också följa med.

20130805-202803.jpg

Gick min vanliga promenadrunda jag försöker hinna på lunchen fast jag ofta prioriterar annat istället och hoppar över den. Hela vintern har jag tänkt att i sommar ska jag gå ut på den där bryggan och bada på lunchen. Sånt där som är lätt att drömma om, lika lätt att tänka äsch, det går ju inte. Nu är det ju jobb och kontor och officekjol och halsband. Och var ska jag byta om och tänk om några kollegor går förbi. Men nu gjorde jag det bara.

20130805-203223.jpg
Sen hittade jag mogna vildhallon och nyponrosor längs tillbakavägen och kände mig helt uppfylld av högsommar, hallonsmak, rosendoft och len mjuk sommarsjö.

20130805-203740.jpg

20130805-203749.jpg

Kommentera

